2011. június 5., vasárnap

Gesztenyetorta

Anyukám szülinapjára gesztenye tortát sütöttem, ez most egy új változat, első alkalommal csináltam így. Szerencsére bevált, mindenkinek nagyon ízlett.
A piskóához (a méteres receptje eredetileg): 4 tojás sárgáját 26 dkg cukorral habosra keverünk, közben kanalanként hozzáadunk 1 dl étolajat és 1 dl meleg vizet, majd a 4 tojás felvert fehérjét, 25 dkg lisztet és 1 sütőport. Amikor megsült és kihűlt, 3 részre vágtam.
A krémhez felvertem 3 dl tejszínt, majd hozzáadtam 25 dkg ricottát és 50 dkg gesztenye masszát, némi rumot és kóstolás után egy kevés cukrot (nem mértem). Ezzel töltöttem meg a tortalapot, majd kívülről bevontam és díszítettem a tortát tejszínhabbal, és saját készítésű csoki díszekkel.
Ez lett a végeredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése