2011. június 26., vasárnap

Tejszínes-csokis-diós kocka

Az eredeti recept egy régebbi Prímakonyha számból származik. A megjelenéskor is kipróbáltuk, és nagyon ízlett mindenkinek, ezért időről időre újra előkerül egy nagyon pici változtatással, aminek legfőbb oka egy falusi vegyesbolt nem túl széles kínálata :)
Így készül:
A legalsó sárga tésztához 15 dkg lisztet, fél csomag sütőport, 9 dkg cukrot összekeverünk, majd 12 dkg margarinnal és 3 tojás sárgával elmorzsoltam és egy jól kivajazott - kilisztezett tepsibe nyomkodtam, majd a tésztát megkentem néhány kanál lekvárral - eper lekvárt használtam, szerintem jól illett hozzá.

A krémhez 10 dkg csokit lereszeltem, 15 dkg darált dióval, 2 evőkanál kakaó porral, fél csomag csoki puding porral, negyed csomag sütőporral elkevertem, majd hozzáadtam 1,5 dl tejfölt.  A 3 tojás fehérjét felvertem 8 dkg cukorral, és azt is apránként a tejfölös krémhez kevertem és a lekváros tésztára simítottam.
Előmelegített, közepesen meleg sütőben megsütöttem, és míg hűl, elkészítettem a vaníliás krémet:
1 csomag vanília pudingport 3 dl tejjel és 6 dkg cukorral megfőztem, mikor kihűlt a krém, 12 dkg margarinnal habosra kevertem, majd a piskótára kentem.
2 csomag habport 3 dl hideg tejjel és egy kevés instant zselatin porral habbá vertem, és ezt a vaníliás krémre simítottam, végül ,megszórtam reszelt csokival.
Az általam leírt recept csak egy fél adag, az eredetiben mindenből dupla mennyiség szerepel, és abból egy nagy gáztepsire való süti lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése